11:05, 11 квітня 2016 р.
Тарас Пастух: “Ми говоримо про закони, а нам пропонують посади”
Після відставки Арсенія Яценюка з посади глави уряду у найближчі кілька днів в Україні відбуватиметься кілька важливих політичних подій. Насамперед, це формування нової парламентської коаліції, обрання нового прем’єр-міністра та формування уряду.
Народний депутат України, член фракції “Об’єднання “Самопоміч” Тарас Пастух розповів, про свою позицію щодо цих процесів та позицію політичної сили, яку він представляє,
– Тарасе Тимофійовичу, зараз Ви перебуваєте на лікарняному? Розкажіть що з Вами трапилося? Чи зможете брати участь у найближчих пленарних засіданнях Верховної Ради?
– Минулого тижня у мене була операція на нозі – отримав повний розрив сухожилля. Зараз нога у мене в гіпсі. Лікарі кажуть, що для відновлення потрібно близько півтора місяця. Дуже прикро, адже у найближчі два тижні відбуватимуться пленарні засідання у Верховній Раді і я, на жаль, не зможу взяти в них участь. Тим паче, що очікується розгляд ряду важливих питань.
– На цьому тижні очікується формується нової коаліції та уряду. Чому “Самопоміч” не погоджується іти в коаліцію разом з БПП і Народним Фронтом?
– Це не зовсім коректне трактування позиції “Самопомочі”. Ми є політичною силою, котра потрапила вперше в український парламент після подій на Майдані та під час війни з російським окупантом. Ми дуже добре розуміємо ту відповідальність, котру ми взяли на себе входячи в коаліцію парламентських фракцій “Європейська Україна”. Формування коаліції в більш як 300 голосів дало нам можливість проводити швидкі та якісні реформи. Для того щоб ця коаліція не працювала за принципом “лебідь, рак та щука” ми прописала Коаліційну угоду і визначили в ній ті основні принципи та пріоритети, які на той час були і є сьогодні основним рушієм запуску змін, які б вирвали нашу Країну з рук корупціонерів, олігархів та та їх прислужників, щоб посилити нашу обороноздатність та відновити цілісність країни.
Тому, входячи в коаліцію, для нас були основними мета, а також принципи, якими ми будемо рухатись до цієї мети. Проте, ці принципи, котрі для нас є головним в нашій діяльності не зовсім підійшли іншим фракціям і в першу чергу двом найбільшим БПП і НФ. І від самого початку діяльності відновився квотний принцип, замість того, щоб визначити критерії за якими повинні призначатись найвищі посадові особи Кабінету міністрів, центральних органів виконавчої влади, Генеральної прокуратури, СБУ та інші. Згідно з коаліційною угодою, ми домовились, що наші рішення повинні прийматись консенсусом. Натомість, з’явився диктат найбільших фракцій і, якщо ми не погоджувались, голоси з легкістю знаходились в опоблоці. Так, БПП, НФ з опоблоком призначили Шокіна та Грицака, прийняли бюджети, пробували протягти зміни до Конституції України, котрі б надали окупованим територіям особливий статус, а їхнім спільним тріумфом стало провальне голосування за відставку уряду, який на ефірах і з трибуни нищівно критикували.
Цей фарс і став головним приводом того, що наша фракція покинула коаліцію. Ми неодноразово пробували зберегти “Європейську Україну” усвідомлюючи наслідки нашого виходу. Ми ставили умови нашого подальшого перебування в більшості з надією що будемо почуті і попри назву “Європейська” коаліція запрацює по-європейськи. Сподівалися, що нарешті голова Парламенту почне дотримуватись Регламенту ВРУ, що Президент нарешті почує нас і відправить у відставку Генерального прокурора, який не тільки не довів свою ефективність на цій посаді, а й звів нанівець усі спроби реформувати прокуратуру, а саме через свої внутрішні інструкції провів через атестацію усіх свої прокурорів і залишив їх надалі на своїх посадах. А найбільшою ганьбою Шокіна стало переслідування прокурорів, котрі дійсно почали порушувати справи не проти підприємців, а проти самих корумпованих прокурорів. Ми вимагали від Президента зміни ЦВК і її голови, які прострочили всі свої терміни на посадах, проте залишаються вірним інструментом в руках Порошенка. Ми вимагаємо прийняття нового закону про вибори з відкритими списками, щоб дати можливість простим людям обирати партії, яким вони довіряють і самим, а не партійним босам формувати список, а найголовніше ліквідувати мажоритарку, як головний спосіб купівлі олігархами виборців і отримання ними необхідних їм депутатських мандатів.
І як ви чуєте, ми не говоримо про жодну посаду в уряді чи де інде. Ми, говоримо про ті принципи, при дотриманні яких не важливо хто буде перебувати на цих посадах. Якщо людина здатна працювати на країну вона повинна там працювати не залежно від політичної кон’юнктури, приналежності її до тої чи іншої політичної сили чи олігархічного клану. А якщо ні, то вона повинна бути негайно усунута.
Це, власне і є відповідь на Ваше запитання. Ми не йдемо в коаліцію, тому що нас знову не чують. Ми говоримо про закони, а нам пропонують посади. Тому, вважаю що при таких умовах ми будемо для країни більш ефективними в опозиції. Де, очевидно, будемо підтримувати усі реформістські намагання більшості та гостро критикувати усі спроби уряду чи коаліції які будуть спрямовані на нищення нашої держави.
– Одним з головних претендентів на крісло прем’єра вважається Володимир Гройсман? Як ви вважаєте, чи зможе уряд Гройсмана вирішити ті економічні завдання, які не вдалося зробити уряду Яценюка? Як довго протримається цей уряд?
– Я хочу повторити те, що говорив раніше. Наше бачення полягає в тому, що потрібно сьогодні відійти від квот, та обмінів посад типу: “ми вам те – ви нам те”. Депутати повинні сьогодні зосередитись на зміні законодавства, а в уряд запросити людей у яких є довіра в суспільстві і котрі б були рівновіддалені від всіх політичних партій. Люди, які є фаховими в своїх галузях, мають стратегічне бачення розвитку галузі та здатні виробляти політику в тій чи іншій сфері. Такий уряд сьогодні потрібний Україні, такий уряд здатний буде проводити швидкі і необхідні реформи, і саме такий уряд буде здатний до самореформування.
Щодо Гройсмана, то він доводив свою ефективність на посаді мера Вінниці, а також показав свою здатність проводити або завалювати різні рішення в Парламенті, повторивши відому істину, що для досягнення мети підходять будь-які засоби і регламент цьому не перешкода. Що ж до його ефективності на чолі уряду, то можу лише сказати одне, підсумувавши вищесказане: якщо міністрів не буде набирати прем’єр, а так як зараз це відбувається то, відповідно ці міністри будуть служити тим, хто їх подавав на ці посади. Тому говорити про те, що цей уряд буде працювати як єдина команда, для досягнення якісних показників в розвитку нашої держави складно. Цей уряд буде працювати для обслуговування своїх “власників”.
Тому, думаю, що цей уряд призведе до ще більшої кризи. З осені всі зрозуміють, що якісних змін не буде відбуватись, але на відміну від Яценюка, Гройсман – це людина президента, тому у випадку провалу формату Гройсман-Порошенко це призведе до кризи всіх інститутів влади, парламенту, уряду і в першу чергу президента.
– У БПП і НФ не вистачає кількох голосів для коаліції. Тож вдаються до старого перевіреного методу – пошуку “тушок”? Як ставитеся до вирішення політичної кризи у такий спосіб?
– Про те, що буде спроба зібрати більшість в такий спосіб було відомо давно. Але, ми з вами бачили більшість в 300 голосів і бачили як важко іноді було набирати голоси за те чи інше питання. Тому, більшість в 230, чи навіть в 240 голосів не буде ефективною. По-перше, зібрати 230 депутатів в коаліцію, ще не означає переконати їх одностайно проголосувати за Гройсмана, Парубія, Луценка та ін. А по-друге, ми з вами одразу побачимо через подібні голосування не формальну, а реальну більшість – коли разом з НФ і БПП голосувати будуть опоблок і їх сателіти. Так, як це відбувалось раніше. І тому, це також причина чому ми не йдемо в коаліцію, для того щоб не бути фіговим листком для реінкарнації попереднього режиму під новими обличчями.
– Чи пропонували вам вийти з фракції “Самопоміч” і вступити у коаліцію? Якщо так, то що за це обіцяли?
– Як не дивно для мене спроба така була. Проте, ця спроба закінчилась на етапі, чи готовий я розглядати такий варіант. Але одразу була дана відмова, тому продовжувати її на предмет обіцянок за такий крок вже не біло змісту.
– Ваш прогноз, чи вдасться сформувати нову коаліцію та новий уряд? Чи слід очікувати дострокових виборів у цьому році?
– Ще тиждень тому, я був категорично впевнений, що процес формування нового уряду це швидше імітація, і що швидше за все буде спроба зберегти існуючий уряд до осені. Але в світлі подій минулого тижня, а це і візит президента в Америку і “панамський скандал” змінюється картина в українському політикумі. Незадоволення ситуацією в Україні як в середині, так і зовні переміщує відповідальність з уряду і Верховної Ради на президента, що в свою чергу, може призвести до укріплення позицій Яценюка і послаблення Порошенка. Тому, зберігати чинний уряд як посередника між президентом і олігархатом, стає загрозливо для самого президента.
Тому, думаю що спроба перезавантажити коаліцію і уряд буде максимально напористою, а у випадку її успішності, питання виборів відкладеться щонайменше на рік.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
08:51, 21 листопада
63
10:58, 14 листопада
19
11:46, 12 листопада
11:11, 15 листопада
38
live comments feed...