Попри наявність законного господаря, на Mercedes Benz преміум-класу їздить один із начальників відділу Тернопільської прокуратури.
Використання краденого транспорту преміум-класу для українських чиновників стало звичною практикою, а угон таких машин є бізнесом з річним оборотом коштів в десятки мільйонів доларів.
Після гучного скандалу з "Мерседесом" міністра юстиції Олександра Лавриновича журналісти видання "Фокус" з'ясували, яким чином вітчизняним можновладцям вдається безкарно і без жодних докорів сумління користуватися чужими автівками.
Так, за словами правозахисника Володимира Бойка, завдяки зручним законам чинуші не тільки їздять на викрадених на Заході машинах, а й за допомогою підставних фірм та фіктивних аукціонів реалізують їх за відкати.
"Чиновники різних рівнів зацікавлені в угоні та легалізації на території України дорогих машин, адже вони отримують такі автомобілі задарма, або за заниженою ціною купують на аукціонах", - сказав він.
Схема реалізації викраденого автотранспорту досить проста. Машину, найчастіше VIP-класу, викрадають в Італії, Німеччині, Чехії чи Росії. Незабаром транспорт виявляють на території України без водія, або затримують при перетині кордону з підробленими документами.
Після цього суд конфіскує авто, а виконавча служба або забирає його на користь держави, або виставляє на аукціон. Там за відкат воно за заниженою ціною відходить потрібній людині.
Головною закономірністю чітко напрацьованого механізму є те, що якщо в організованих державою торгах приймали участь близькі до певних чиновників структури, то вартість автівки занижують до смішного. Якщо ж на аукціон потрапляв незалежний учасник, вартість іномарки злітала до небе, і машина простоювала, розповів колишній міністр юстиції Роман Зварич.
До автівок, які були реалізовані потрібним людям за такою, або схожою схемою, можна зарахувати викрадену у Німеччині Audi A6, на якый при президенті Ющенко катався зам-міністра юстиції Микола Шупеня - повідомляє ТСН.
Ще один приклад - викрадений в Чехії Renault Espace - аж до передачі законному власнику експлуатувала виконавча служба Київської області.
За словами члена Європейської міжнародної асоціації детективів по розшуку автотранспорту Стефана Решка, зупинити підпільні схеми в Україні не зможуть навіть найпрогресивніші закони.
"Для цього потрібне одне - політична воля влади. Але для цього її представникам, як мінімум, слід перестати користуватись краденим майном", - підсумував він.