- Щомісяця мені нараховують більше кіловат електроенергії, аніж я використовую, - каже тернополянин Богдан Вересюк. – Однак я іду, і плачу лише те, що використав.
Чоловік зазвичай використовує трохи більше 100 кВт електроенергії в місяць. А в рахунок за світло йому, як сам каже, вписують ще 50-100 кВт. Одного разу написали більше на цілих 200 кВт.- Я знаю, що мав би ходити працівник їхньої служби та знімати покази лічильника. Однак не щомісяця він приходить. Хоча, може і приходить, але протягом дня у нас вдома нікого немає, - продовжує пан Вересюк. – Мабуть, не знаючи точних показів лічильника, нам записують більше.
Чоловік знайшов вихід із цієї ситуації – платить лише за спожиту електроенергію. Точні покази свого лічильника передає в абонентський відділ служби.Заплатила за використання світла у січні на 30 гривень більше, ніж зазвичай, тернополянка Марія Мудрак.- У мене протягом місця за світло набігає в середньому 160 кВт, - розповідає жінка. - Я знаю, що маю заплатити в межах 70 гривень, а вийшло — сто. Якщо би різниця була 5-10 гривень, то навіть не помітила. Тому вирішила перевірити, в чому справа.Покази лічильників пані Мудрак почала записувати у табличку Excel. - Так мені легше вести облік, - запевняє жінка. - Якщо з лічильником за воду все нормально, то за світло показники різняться.
Дані за світло жінка відсилає на сайт eps.te.ua, щоб не телефонувати в абонентський відділ. - Але оператори абонентського відділу повідомили, що вони не приймають показники із сайту, - дивується тернополянка. Контролера, який знімає покази лічильника, жінка бачила напочатку січня. - Лічильник світла у мене у квартирі. Але до 18 години я на роботі, а дітям відкривати двері незнайомцям я не дозволяю, - пояснює пані Мудрак. - Не зрозуміло, як вони нараховують гроші за спожиту електроенергію. Зі стелі?
Тернополяни, які не згідні із розрахунками за світло, скаржаться до інспекції з питань захисту прав споживачів. Мовляв, у рахунках вказують кількість електроенергії, яка не відповідає тій, що на лічильниках. Кількість таких людей в інспекції останнім часом побільшало. - Людей змушують платити більше, аніж вони використовують електроенергії насправді, - пояснює головний спеціаліст інспекції з питань захисту прав споживачів Євгенія Багрій. – Це продовжується з місяця в місяць. Звісно, це порушує права споживачів. Думаю. Такі рахунки приходять не лише тим людям, які поскаржились до нас, але й сотням інших. Тож ми зараз якраз розбираємося з цією ситуацією.За поясненням ми звернулися у ВАТ "Тернопільобленерго".
Енергопостачальник має право контролювати правильність знімання показів приладів обліку та оформлення платіжних документів споживачем відповідно до Правил користування електроенергією для населення (ПКЕЕн), повідомили у відділі роботи з громадськістю ВАТ «Тернопільобленерго». Контрольне зняття показів електролічильника представники РЕМу проводять щомісяця. - У разі неможливості зняття контрольного показу електролічильника нашими працівниками та ненадання його споживачем, енергопостачальна компанія виписує платіжний документ на підставі даних про фактичне споживання електроенергї за попередній період, - пояснює помічник генерального директора з координації та контролю енергозбутової роботи в РЕМ ВАТ «Тернопільобленерго» Володимир Гумен.
Якщо протягом двох розрахункових періодів представник енергопостачальника не мав доступу до приладу обліку, він залишає споживачу в поштовій скриньці повідомлення про дату наступного відвідання чи прохання передати показання приладу обліку енергопостачальнику.- Якщо у платіжному документі споживач виявив помилку, то зобов’язаний повідомити про це енергопостачальника, - продовжує пан Гумен.
У Тернополі діє безквитанційна форма оплати за спожиту електроенергію, яка не передбачає виставлення рахунків-квитанцій. Споживач може звернутись у пункт прийому платежів, вказавши свою адресу або прізвище, ім’я, по-батькові та отримати інформацію стосовно свого стану розрахунків. Поряд з тим у Тернопільському міському РЕМ створено абонентську скриньку, де споживачі електроенергії можуть письмово подати покази електролічильника, які будуть враховані при проведенні розрахунків, або звернутись в абонентський відділ та отримати повну інформацію про стан рахунків.
ДовідкаАбоненнтський відділ Тернопільських міських електромереж - 23-96-14, 23-96-24. Інспекція з питань захисту прав споживачів — 52-83-71.