Чому тернопільські школярі не бажають вчитися?

Щоб заохотити дітей навчатись, до кожного школяра треба знайти індивідуальний підхід. Застаріла система навчання, що за 11 років дитина має освоїти все, незважаючи на її здібності, – усе це призводить не лише до того, що учням не хочеться ходити в школу, а й до значно серйозніших психічних, а подекуди і фізичних проблем. Майя Нівельт, заступник директора Тернопільської обласної школи мистецтв: «Зараз з’являється покоління дітей, які будуть відроджувати духовність. Вони є трішки інакшими, ніж ми звикли. І школа повинна скоріше готуватися до того, щоб мати можливість працювати з такою дитиною, а не дитину треба готувати до нашої типової середньої школи».Світлана Сівакова, головний методист комісії: «Існуюча система освіти намагається навчити всьому і всього, щоб догодити гармонійним принципам розвитку особистості. А на практиці шкільної освіти йдеться про втрату мотивації до освіти, погіршення психічного, фізичного та морального здоров’я школярів, формування в них інфантилізму».Проте винуватити потрібно не лише вчителів чи директорів шкіл. Майя Нівельт каже, що сьогодні в них фактично не має іншого виходу. Сама держава не заохочує розвивати творчий підхід і вимагає викладацької діяльності лише згідно затвердженого плану.Майя Нівельт, заступник директора Тернопільської обласної школи мистецтв: «Освіта поставила викладачів у такі умови, що він скоріше думає не про дитину, а про те, що йому треба виконувати навчальний план. Але як це буде діяти на ту дитину? Бо діти різні – є здібні, є нездібні».Небажання дітей навчатись – це ряд як об’єктивних, так і суб’єктивних причин. Однією з найпоширеніших серед особистісних – постійне навішування ярликів. Така позиція системи розвиває в учнів серйозні комплекси та психологічні травми - повідомляє ІНТБ.Майя Нівельт, заступник директора Тернопільської обласної школи мистецтв: «Дуже швидко з якось предмету школа дає ярлики, встигає учень чи не встигає: той здібний – той не здібний. Таким чином створюючи масу психологічних проблем, незручностей, комплексів для самої дитини».Натомість шкільний психолог Наталія Космина запевняє, що після проведених досліджень та анкетувань зробили висновок: учнів таки можна зацікавити. У першу чергу, якщо дитина розумітиме важливість та вигідність вивчення предмету для свого майбутнього.Наталія Космина, практичний психолог Тернопільської обласної школи мистецтв: «Широкі соціальні мотиви – у 100% опитаних. Це означає, що діти навчаються для того, щоб підготуватись до майбутньої професії. Мотивація благополуччя – 95%. Вони навчаються, тому що на уроках цікаво, люблять мислити, міркувати». Щоб вирішити проблему, педагоги надалі робитимуть зібрання з фахівцями – освітянами, батьками та самими ж учнями. Впевнені, що кожна дитина талановита і може успішно навчатись.