Тернопільські дороги знищують перевантажені фури

За підрахунками спеціалістів щорічні збитки, які завдаються дорожньому господарству внаслідок руйнування доріг, спричинених рухом великовагових транспортних засобів, складає – більше 2 млрд. гривень.

Влітку великотоннажні авто залишають після себе колійність і напливи на дорожньому покритті. Окрім того надміру навантажені транспортні засоби створюють загрозу безпеці руху для інших водіїв та пішоходів.

Тернопільська область – аграрна. В період жнив через рух великотоннажних автомобілів, які перевозять урожай, відбувається значне руйнування доріг. Несуча спроможність практично всіх доріг області значно менша встановлених на сьогодні норм, адже дороги будувались у 70-80-их роках, тоді і автомобілів було менше і не було, таких як сьогодні, великогабаритних транспортних засобів.

Дорожники запевняють, що роблять усе можливе аби зберегти автошляхи краю.
«Останні два роки ремонтуємо дороги тільки з укріпленням основи. Цей метод, звісно дорожчий, однак такий ремонт надійніший та якісніший відповідно і дорога прослужить довше», - розповідає начальник Служби автомобільних доріг області Богдан Юлик.
Цьогорічний результат роботи шляховиків за методом холодної регенерації або ресайклінгу можна відчути проїхавшись об’їзною Копиченець та Козови, при виїзді з Тернополя в напрямку Кременця та на двох ділянках дороги від смт Дружба до Дарахівського перехрестя. Окрім цього щоденно тривають роботи з ліквідації ямковості, колійності, напливів, просадок та інших деформацій дорожнього покриття.

Але не все залежить від дорожників. Важливу роль у збереженні доріг відіграє правильне їх використання, особливо це стосується габаритних автомобілів.

Аби проконтролювати рух фур на дорогах Тернопільщини працюють два сучасні габаритно-вагові комплекси (ГВК), аналогів яких немає в Україні. Перевагою саме цих ГВК є те, що вони – мобільні і працюють з мінімальним відсотком похибки, що дозволяє оцінити реальну ситуацію на дорогах. До того ж щодня їх встановлюють на інших ділянках автошляхів Тернопільщини, аби водії не змогли передбачити розташування ГВК. Працюють без вихідних, зважуючи щоденно близько 100 великотоннажних автомобілів. На кожному з комплексів присутні працівники Служби автомобільних доріг, Укртрансбезпеки та Нацполіції, а також представники громадськості. Штрафи оформляються у євро і залежать від відстані, яку проїхав порушник та на скільки транспортний засіб перевантажений.

«Результати зважування невтішні – кожна десята фура перевантажена в середньому на 5-8 тонн, а бувають і такі випадки, що перевантаження сягає майже удвічі. Лояльності до якихось структур чи підприємств немає і бути не може, - розповідає Богдан Іванович. – Найбільше проблем маємо з компанією «Транссервіс-1», водії якої відмовляються надавати під час перевірки документи. Багато порушників є і серед аграріїв».

Нормативними документами передбачено здійснення перевезення вантажів із загальною масою (разом із масою транспортного засобу) – не більше 40 т. До речі, зазначена норма не відрізняється від норм, передбачених Європейським законодавством. Для контейнеровозів – 44 т., для транспортних засобів, за встановленими Укравтодором та відповідними підрозділами МВС маршрутами, - до 46 т. Крім того, вагові параметри контролюються і по навантаженню на вісі: для навантаження на одиночну вісь – 11 т., на здвоєну – 16 т., на строєну – 22 т.

З метою збереження дорожнього покриття в теплу пору року з 1 червня 2016 року в області введено обмеження на рух великотоннажних автомобілів загальною масою понад 24 тонни у спекотні дні літнього періоду (при температурі 28 і більше градусів за Цельсієм) з 10.00 до 22.00 год.