"Це закономірне явище", – фахівці про тріщини на дамбі

Оскільки сам підрядник не зміг пояснити, чому на дамбі вже "пішла" тріщина через все полотно, то все роз'яснив субпідрядник.

Поява тріщини у місці стику двох ділянок на дамбі є передбачуваною, розповідає Юрій Левкович, директор ТОВ «Тернопіль Мостобуд». У цьому місці знаходиться деформаційний шов, пояснює фахівець, пише Тернопіль житлово-комунальний.

 - Тріщина, яка виникла у місці стику двох ділянок, є передбачуваною і нічого страшного у її появі немає. Це не проблема, а абсолютно закономірне явище. Тріщина виникла тому, що саме в цьому місці під асфальтом знаходиться деформаційний шов, тому тріщина перейшла від бетону до асфальту, – каже Юрій Левкович. – Влітку, при вищих температурах зовнішнього повітря, асфальт легше розширявся, тому цього не було видно, зараз же, при зниженні температури, тріщина проявилася зовні. Деформаційний шов – це місце з’єднання бетонної плити із асфальтобетоном, а коефіцієнт розширення асфальтобетону зовсім інший, аніж коефіцієнт монолітної бетонної плити. Саме різниця у цих коефіцієнтах і «рве» асфальтобетон. Коли буде вкладений верхній шар асфальтобетону, то тріщина буде врегульована: у верхньому шарі асфальтобетону буде зроблений спеціальний проріз. Його заповнять спеціальною пластичною мастикою, яка дасть можливість рухомості і тріщини просто не буде видно. Отже, наступного року, коли по всій протяжності дамби влаштують верхній шар асфальтобетону, тріщини у цьому місці не буде.

Юрій Левкович зазначив, що найближчим часом будуть проведені роботи із консервування шва бітумною мастикою для уникнення потрапляння в нього вологи.