За в’їзд на територію ЄС тернополянам доведеться платити 7 євро й отримувати спеціальні дозволи

Для в'їзду на територію Європейського Союзу необхідно буде отримувати спеціальні дозволи – нововведення торкнеться всіх осіб, які подорожують в межах безвізового режиму.

Про це повідомляє сайт Ради Європейського Союзу.

Посли країн ЄС підтримали введення європейської системи інформації про поїздки і дозволів (ETIAS).

Єдина загальноєвропейська система дозволить проводити попередню перевірку громадян третіх країн, які намагаються в'їхати в Шенгенську зону за умов безвізового режиму.

Очікується, що це буде сприяти підвищенню внутрішньої безпеки, запобігання нелегальній імміграції, охороні громадського здоров'я і зменшення затримок на кордонах шляхом виявлення осіб, які можуть становити ризик, в одній з цих областей, перш ніж вони прибудуть на зовнішні кордони ЄС.

Особам, які подорожують без віз, необхідно буде отримати попередній дозвіл на поїздку. Для цього вони повинні заздалегідь заповнити заяву-анкету через інтернет. Вартість такого документа складе 7 євро.

Раніше планувалося, що в'їзд до Шенгенської зони коштуватиме 5 євро.

Надана інформація автоматично перевірятиметься за базами даних ЄС та Інтерполу, щоб визначити, чи існують підстави для відмови в дозволі на проїзд. При відсутності заборон чи зауважень, дозвіл на в'їзд буде видаватися автоматично.

Якщо виникнуть підозри або інформація потребує додаткового аналізу, то заявка буде оброблятися вручну компетентними органами. У будь-якому випадку термін розгляду інформації з винесенням відповідного рішення не буде перевищувати 96 годин, пише "Вголос".

Дозвіл на в'їзд діятиме три роки або до закінчення терміну дії закордонного паспорта або іншого документа, зареєстрованого при оформленні заявки, в залежності від того, що станеться раніше. Однак його наявність не означає автоматичного права на в'їзд у країни Шенгену – остаточне рішення прийматиме прикордонник.

Спочатку система запрацює в аеропортах і морських пунктах пропуску. Через три роки з початку роботи системи це зобов'язання також буде застосовуватись до міжнародних автобусних перевізників.

Для того, щоб нові правила набули чинності, їх ще має підтримати Європейський парламент та затвердити Рада ЄС.