На Тернопільщині "поріділи" класи: мільйони гривень йдуть на індивідуальне навчання школярів

З кожним роком збільшується кількість класів, де навчається менше 5 учнів.

Як наслідок, зростає кількість учнів, що навчаються за індивідуальною формою навчання: із 1615 учнів у 2009/2010 навчальному році, до 2160 у цьому році. Найбільше таких учнів у Озерянській ОТГ Борщівського району 27,7% (61 учень), Лановецькому районі 11,7 % (119 учнів), Скориківській ОТГ Підволочиського району 9,6 % (27 учнів), Золотниківській ОТГ Теребовлянського району 9,3 % (59 учнів), Борсуківській ОТГ Лановецького району 8,1 % (33 учні), Монастириському районі 7 % (146 учнів), Підгаєцькому 5,4 % (94 учнів), повідомляють в управлінні освіти Тернопільської ОДА.

Згідно навчальних планів для індивідуального навчання учнів використовується 14,1 тис. год, що становить 785 педагогічних ставок. Потреба в коштах для фінансування вказаних ставок становить близько 86 млн. грн.

Надзвичайно гострою проблемою загальної середньої освіти є нераціональне витрачання тих і так недостатніх коштів, які виділяються на функціонування навчальних закладів. Кошти розподіляються не з метою «вкладення» в освіту учня, а з метою «утримання», необґрунтованого збереження, забезпечення існування за будь-яких умов тих малочисельних закладів, які далеко не забезпечують надання учням відповідного рівня знань.

Саме на малокомплектні школи виділяється значно більше коштів (утримання приміщень, оплата праці, комунальні платежі), натомість недофінансовуються великі, потужні, результативні навчальні заклади. Так, середньорічна вартість утримання 1 учня у 2018 році складає 24,3 тис грн, в тому числі за рахунок коштів освітньої субвенції – 16,4 тис грн, тоді як середня вартість навчання 1 учня у малокомплектній школі є значно вищою.