Випивка та «куриво» знову можуть підскочити в ціні

З першого квітня поточного року виробники алкогольних напоїв та тютюнових виробів будуть змушені наклеювати на свою продукцію нові акцизні марки, які коштуватимуть утричі більше за старі. Це, у свою чергу, може призвести до подорожчання випивки та "курива", вважають експерти та виробники.

Як підрахували у Міністерстві доходів і зборів, на сьогодні кожна десята пляшка горілки в країні - підроблена. Щоб позбавитися від фальсифікату чиновники вирішили "міцніше" захистити акцизну марку.

"Акцизка" зразка 2008 року виходила з верстатів поліграфкомбінату "Україна". Тут же будуть трудитися над новою, вдосконаленою, маркою. Хоча якою саме вона буде, поки не відомо. Проте вже відома її ціна - майже втричі вище старої. Виробники ж користуються простою логікою - дорожча марка, дорожчий і продукт.

"Різниця ціни акцизної марки в будь-якому випадку ляже на плечі спочатку виробника, а потім споживача. Так що, загалом, в кінцевому результаті, за все платить споживач", - сказав почесний президент групи компаній-виробників спиртного Павло Климець.

Зі свого боку, чиновники кажуть, щоб виробники про подорожчання навіть не заїкались. "Мінімальна вартість збільшувалась з 2008 року не один раз, але це не провокувало збільшення акцизної марки. Це лягало швидше у прибутки виробників горілчаної галузі", - заявила начальник управління адміністрування акцизного податку Наталія Хоцянівська.

У те, що ціни не зміняться, а горілку та сигарети перестануть підробляти - експерти не вірять. Адже навіть голограма на акцизній марці, свого часу, не врятувала. Тому від неї і відмовилися.