Одним й найпоширеніших способів шахрайства являється викрадення коштів з банківських карток. Зловмисники за допомогою телефону або мережі Інтернет зловживають довірою власників карткових рахунків й отримують доступ до чужий коштів.
Черговий факт заволодіння чужим майном шляхом обману чи зловживання довірою задокументували працівники Тернопільського відділу поліції вчинений щодо 26-річної жительки обласного центру.
Потерпіла розповіла, що її батько знаходиться в лікувальному закладі. Родичу необхідна операція на яку вона немає коштів. З проханням допомогти жінка звернулася до краян, розмістивши інформацію в одній із соціальних мереж.
Згодом до неї зателефонував невідомий чоловік, який представився співробітником банку. Аферист повідомив, що до фінустанови звернулися небайдужі люди, які хочуть переказати чималу суму на рахунок краянки. Однак через певні технічні проблеми здійснити транзакцію не можливо. За історією пройдисвіта терноплянці необхідно було зняти готівку з карткового рахунку й покласти на свій мобільний номер телефону, аби операція про зарахування коштів пройшла успішно.
Жінка без роздумів зробила все, що сказав аферист. Окрім цього вона повідомила додзвонювачу й вміст смс-повідомлення, яке надійшло їй на телефон. Через певний проміжок часу потерпіла перевірила залишок на банківській картці й виявила відсутність майже 2000 гривень. За допомогою вона звернулася до правоохоронців.
Відомості про подію внесено в Єдиний реєстр досудових розслідувань відповідно до частини 1 статті 190 ККУ.
Щоб захиститися від зловмисників, досить не піддаватися паніці і не розголошувати свої дані. Аби розпізнати шахрайство і не стати його жертвою, слід запам'ятати:
- співробітники банку ніколи не вимагають назвати останні три цифри на зворотному боці картки (CVV-код), пароль від карти, термін дії, одноразовий пароль, код операції, який приходить на телефон;
- якщо вас просять перевести куди-небудь гроші для того, щоб активувати або розблокувати картку, не піддавайтеся на такі вмовляння. Адже співробітники фінустанови не можуть вимагати переказу грошей, а такі прохання явно вказують на шахрайство;
- дзвінок або СМС надходить з незнайомого номера, якого точно немає на офіційному сайті фінансової установи. Номер також можна знайти на зворотному боці карти.