"Ні електрики, ні зв'язку не буде": з'ясувалося, де під час блекаутів українцям відключатимуть Інтернет

Рік тому в Україні при блекаутах також спостерігалися проблеми з мобільним зв'язком та Інтернетом. Стало відомо, що у 2023-му ситуація може повторитися.

Як інформує "biz.today.ua", влада вважає, що російські окупанти готуються до завдання нових ракетних ударів по об'єктах критичної інфраструктури.

Голова Департаменту розвитку фіксованого Інтернету Міністерства цифрової трансформації Юрій Мацик повідомив, що минулого року українських операторів зобов'язали за відсутності електроенергії підтримувати мережі в робочому стані протягом 72 годин. У вересні з'явилися нові вимоги щодо стійкості мобільних мереж.

За словами Мацака, магістральні оператори та розподільчі мережі дотримуються норм. При блекаутах фіксованим інтернетом можуть користуватися близько половини українських абонентів. Перевагу мають ті, які отримують послугу за технологією PON.

Представник Мінцифри пояснив, що ключові гравці ринку мають розвивати саме цю технологію, яка не боїться відключення світла. На даний момент лише 37% абонентів фіксованих мереж можуть підключатися до Інтернету на базі PON.

"37% – це багато чи мало? У Київській, Рівненській, Тернопільській областях це близько 60%, а от у Києві – 9%, це критична ситуація. З чим це пов'язано? У багатьох операторів багато старих технологій, які не підтримують PON", – пояснив експерт.

Наразі відомство проводить переговори зі столичними операторами, яких просять докласти більше зусиль для оновлення мереж. Деякі вже активно приймають заявки на підключення.

Мобільні оператори не готові до блекаутів

Співробітники Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, провели перевірки та дійшли висновку, що оператори мобільного зв'язку, як і раніше, не готові забезпечити абонентам безперебійний зв'язок.

Виявлено порушення у компанії "Київстар" в Одеській, Київській, Вінницькій та Львівській областях; lifecell – в Одеській, Київській, Рівненській та Львівській областях; Vodafone – в Одеській, Київській, Дніпропетровській та Львівській областях.

Порушникам надали 20 днів на усунення недоліків, інакше на них чекають штрафи.