Чи дійсно скоротили тривалість літніх канікул у школах: офіційна позиція Міносвіти

Днями в Мережі з'явилася інформація про скорочення літніх канікул в українських школах. Ситуацію пркоментували у МОН.

Уряд України не ухвалював рішення про скорочення літніх канікул. Навчальний рік 2024/2025 триває офіційно з 2 вересня 2024 року до 30 червня 2025 року, але школи мають автономію у визначенні дати завершення навчання. Школи можуть організовувати червень у гнучкому форматі, зокрема проводити стандартне навчання, консультації, екскурсії, табори тощо. МОН наголошує, що немає нормативних документів, які б скорочували літні канікули. 

Жодних рішень про скорочення тривалості літніх канікул уряд України не ухвалював. Це питання належить до компетенції шкіл.

Про це інформує 24 Канал з посиланням на Міністерство освіти і науки України. Тож у відомстві радять не вірити фейкам.

Чи скоротили тривалість літніх канікул у школах

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2024 року, 2024/2025 навчальний рік триває з 2 вересня 2024 року до 30 червня 2025 року. Ця дата – гранична, а не обов'язкова для завершення занять.

Цю дату, як і структуру навчального року, дати канікул тощо, визначають не в уряді, а в самих школах. Це не новація: таку гнучкість передбачено чинним законодавством уже багато років поспіль, ще до повномасштабної війни,– повідомили у МОН.

І нагадують: школи мають автономію. Рішення про дату завершення навчання, проведення останнього дзвоника, канікули та можливі освітні активності в червні ухвалює педагогічна рада кожного закладу освіти.

Вони враховують:

загальний обсяг навчального навантаження; безпекову ситуацію в регіоні; індивідуальні потреби учнів і учениць; готовність учителів.

Уряд не зобов'язує проводити заняття до 30 червня — це лише крайній термін, до якого школи можуть завершити освітній процес,– кажуть у відомстві.

І додають: червень – це не обов'язковий навчальний місяць, а можливість для шкіл організовувати освітній процес у гнучкому форматі.

Наприклад:

стандартне навчання або додаткові консультації; освітні екскурсії; літні пришкільні табори; проєктну роботу; індивідуальні заняття тощо.

Такі формати насамперед мають на меті підтримати дітей у подоланні освітніх втрат, спричинених війною. Але педагогічна рада кожної школи ухвалює рішення самостійно – з урахуванням місцевого контексту та потреб учнів й учениць.

Тож у МОН наголошують: немає нормативних документів, які б скорочували літні канікули.