Прокуратура нарікає на бездіяльність ДАІ, а ті кивають у бік міської влади, адже знаки і розмітку мають робити саме вони. А чиновники стверджують, що вся проблема у фінансуванні, бо казначейство грошей не дає. У результаті страждають тернополяни.
Аж 25 дорожніх знаків та 15 розміток, що позначають пішохідні переходи у Тернополі, відсутні. Таке заявили у прокуратурі після перевірки.
Прокуратура вказує на недопрацювання ДАІ та вимагає покарати посадових осіб. Ті, у свою чергу, нарікають на бездіяльність міської влади. У міськраді запевняють – зробили б усе, але бракує коштів. Проте один з посадовців за безлад на дорогах міста таки вже отримав штраф 1200 грн.
- Посадові особи Державтоінпсекції неналежно виконують повноваження щодо забезпечення безпеки дорожнього руху на території Тернополя, - повідомили 20 хвилин у прес-службі обласної прокуратури за результати перевірок. - Вжиті ними заходи мають формальний та однотипний характер, виявлені ними порушення не усувають, а винних осіб до відповідальності не притягують.
Нема знаків і світла
Неналежне освітлення, відсутність дорожньої розмітки та дорожніх знаків уТернополі негативно вплинуло на стан безпеки руху, кажуть у прокуратурі. Ці та інші фактори стали причиною скоєння ряду дорожньо-транспортних пригод, в яких постраждали пішоходи. Йдеться також і про резонансне ДТП, яке трапилось ввечері 29 вересня на просп. Злуки. Тоді водій BMW-320 на нерегульованому пішохідному переході насмерть збив 15-річну Василину.
- Вказані порушення залишалися поза увагою працівників Державтоінспекції при обстеженні вулично-дорожньої мережі Тернополя в жовтні 2013 року. Як наслідок, приписи на їх усунення не вносили, - кажуть у прокуратурі.
Прокурори внесли подання начальнику обласної міліції та вимагають усунути порушення й притягнути до відповідальності винних.
Державтоінспекція одразу після резонансної аварії через офіційний сайт заявила, що на просп. Злуки неналежне освітлення і відсутня дорожня розмітка. Через це тут було скоєно ряд дорожньо-транспортних пригод, пов’язаних з наїздом транспорту на пішоходів.
- Державтоінспекція спільно з відділом технагляду провела осіннє комісійне обстеження, під час якого зафіксували ряд недоліків щодо утримання проїжджої частини міста, - повідомили у відділі організації дорожнього руху обласної ДАІ. - Серед основних порушень - ямковість і відсутність розмітки та знаків. Видали припис на ліквідацію цих недоліків. Окрім того, відповідальну посадову особу відділу технічного нагляду притягнули до адмінвідповідальності — оштрафували згідно з ч. 1 ст. 140 Кодексу України про адмінправопорушення на 1200 грн.
Зробили б, але нема коштів
Також ДАІ вимагала від міськради забезпечити безперебійне функціонування зовнішнього освітлення в темну пору доби, встановити або замінити необхідні знаки, нанести розмітку. Пропонували також поставити там світлофор або лежачого поліцейського, аби водії зменшували швидкість. Але на просп. Злуки роботи не видно, констатують в Державтоінспекції.
У міськраді запевняють, що вже наступного дня після резонансного ДТП розмітку нанесли, знаки відновили, освітлення забезпечили. І нарікають, що раніше такою діяльністю займалась спеціальна Монтажна експлуатаційна дільниця при МВС. Відповідальність несли також вони, хоча фінансування було з міськбюджету. Проте структура ліквідована. Тому цю роботу мають виконувати комунальники.
- Світлофор там встановити неможливо, адже не може бути світлофорний об’єкт що сто метрів, - говорить начальник відділу технагляду міськради Олег Вітик.
Щодо знаків і розмітки, яких бракує в місті, то з цим у міськраді погоджуються. Але причина, як запевняють, не у ліні, а в бракові коштів. Що цікаво, коли йшлося про витрату майже мільйона гривень на зміну схеми руху на майдані Перемоги, то чиновники про нестачу грошей не говорили і все зробили швидко. Одначе у тому випадку йшлося про зведення торгцентру, а у випадку пр. Злуки — виключно про безпеку тернополян.
- За сприятливих погодних умов ми намалюємо всі переходи, як вимагають в автоінспекції, - запевнив Олег Вітик. – Але залишиться ще дуже багато роботи. Осьові, вся Об’їзна… Це не потягнемо через брак коштів.
“Не виправдовую гонщиків, але...”
Тернопільські водії нарікають не так на відсутність знаків і розмітки, як на легковажність пішоходів.
- Я приблизно рік тому наздогнав на тому нерегульованому перехресті на Злуки, 4-5 іншу машину, хоча ми обоє їхали не більше 40 км/год.- розповів тернополянин Вадим Романчук. – На зупинці впритул стояло кілька автобусів. З-за них на дорогу раптово вибіг пішохід. Це за метр-два до переходу. Водій попереднього авто дуже різко загальмував, і я вдарив по гальмах. Але таки “поцілував” його багажник.
Освітлення на Злуки справді було нікудишнім, а люди вибігають на дорогу раптово, скаржиться водій.
- Я не виправдовую гонщиків, але й пішоходам варто бути обачнішими, - каже водій з 15-річним стажем Олена Котик. – На цьому переході часто стоять і балакають між собою жіночки. Ти під’їжджаєш, пригальмовуєш, а вони не реагують. Відповідно, продовжуєш рух. І тут одна з них надумує, розвертається і летить на дорогу.
Дивують і мами з візочками, які часом навіть не призупиняються перед переходом, нарікають водії. Вони люблять однією рукою котити візок, іншою притримувати мобільний і навіть не обернуть голову уліво — до машин.
- А як в авто відмовлять гальма? А як водієві стало погано, і він не може зупинити своє авто. Що тоді!, - говорить пані Олена. – Як можна так легковажити, штовхаючи перед собою візок зі своєю ж дитиною!
Інспектори нагадують водіям, аби надавали перевагу в русі пішоходам. Однак і тих просять спочатку переконатись у безпечності, і лише після цього йти до дорогу. Лише у такому випадку ДТП з потерпілими пішоходами суттєво поменшає.
Довідка
За 9 місяців 2013 року у Тернополі сталась 671 ДТП, в тому числі 69 аварій з потерпілими, повідомляють в обласній прокуратурі.
Коментарі
Василь БАРАНОВСЬКИЙ, начальник сектору профілактичної роботи обласної державтоінспекції:
- Відповідно до ст. 6, 9 та 27 Закону України “Про дорожній рух”, здійснення заходів щодо удосконалення організації дорожнього руху, обладнання вулиць технічними засобами регулювання дорожнього руху та їх утримання належить до компетенції міської ради, міської виконавчої влади та уповноважених комунальних організацій.
Олег ВІТИК, начальник відділу технагляду міськради:
- Цьогоріч нам виділили на знаки 200 тис. грн. Із них 160 тис. ми використали. Ще на 40 тис. можна встановити приблизно 50 дорожніх знаків. Але найголовніша проблема — у браку коштів. Дуже повільними темпами йде робота, бо нема проплати через казначейство. Через відсутність коштів підрядники не можуть закупити матеріали на виконання робіт, які закладені в тендерних пропозиціях.