На ремонт доріг Тернополя потрібно чверть мільярда гривень

Щоб привести тернопільські дороги до нормального стану потрібно щонайменше 250 мільйонів гривень. 200 мільйонів на капітальний ремонт і ще 50 мільйонів на поточний. Наразі із цієї суми місто має лише «краплю в морі» – з міського бюджету виділено 7 мільйонів гривень на капітальний і 5 мільйонів гривень на поточний. Неабиякі сподівання покладає міський голова Тернополя Сергій Надал на допомогу з боку держави..

– Ми очікуємо надходження від держави за рахунок дорожнього збору, який сьогодні сплачується централізовано. За минулий рік від транспортного податку місто отримало понад 14 мільйонів гривень. Цього року була попередня домовленість з керівництвом обласної державної адміністрації, що місто матиме біля 20 мільйонів із 40, які мали бути виділені на область. Але нещодавно була прийнята Постанова Кабміну, яка визначає порядок розподілу транспортних коштів. Гроші Кабмін виділяє на область, а далі в межах в області вони діляться пропорційно до довжини доріг. Відповідно до цієї постанови обласні центри всієї України поставлені на коліна. Зважаючи на всі домовленості, на рух назустріч нам зі сторони обласної адміністрації, максимум на що місто при таких розрахунках може розраховувати – це 10 мільйонів гривень, – зауважив Сергій Надал.

Щодо поточного ремонту доріг, то вже затверджений титульний список тих ділянок, які будуть ремонтуватися першочергово. Якщо з цим особливих проблем немає, то із капремонтом доріг – дещо складніше.

– В терміновому порядку, до кінця цього тижня, будуть завершені всі процедури, які стосуються проектно-кошторисної документації для того, щоб ми вже наступного тижня дали заявку на проведення тендеру. На жаль, ми втратимо ще біля 45 днів і не зможемо почати капітальний ремонт доріг, – додав міський голова.

На даний час також вишукуються і інші додаткові грошові резерви для належного облаштуванням міських шляхів.

– Я зустрічався сам з банкірами і дав відповідні доручення профільним заступникам. Можливо, це будуть кредитні кошти, можливо, це буде випуск комунальних облігацій. Оскільки, за попередніми розрахунками, вартість ремонту доріг зростає кожного року в межах 20%, можливо, вигідніше взяти кредит під менші відсотки або кредитну лінію на декілька років. Зараз ми робимо економічні розрахунки, наскільки це правильно, – поділився планами Сергій Надал.