18:00, 24 січня 2016 р.
Скільки платитимуть тернополяни за проїзд у тролейбусах
Щодня чи не кожен із нас добирається вранці на роботу, а ввечері – додому. Тому зміни в транспортній мережі міста дуже актуальні для тернополян.
Оскільки протягом кількох попередніх років влада активно популяризувала такий вид громадського транспорту, як тролейбус, то і багато питань гостей та постійних відвідувачів сайту стосувались появи нових тролейбусних сполучень у місті та плати за проїзд в електротранспорті. Про це йшлося на сайті «20 хвилин» у чаті на тему «Скільки коштуватиме проїзд у громадському транспорті?».
Директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх розповів про найближчі плани та загалом про роботу свого комунального підприємства.
– Ми неодноразово подавали розрахунки до міської ради щодо вартості проїзду, – розповідає він. – Тоді, коли його вартість мала становити 1,76 грн, усі платили 1,50. Є постанова Кабміну, якою визначено порядок розрахунку тарифа. Ми нічого зі стелі не беремо. Наше підприємство зобов’язане закладати у своєму бюджеті кошти на матеріали для проведення техогляду машин, ремонт і закупівлю запчастин, зарплати для працівників. Ми не змінювали тариф кілька років.
За той час місцева влада щорічно закуповувала тролейбуси, хоч і не нові, які поповнили парк. Тому наразі є можливість перевозити значну кількість пасажирів цим видом транспорту.
Розрахунки, які подало підприємство, перебувають на розгляді у виконавчого комітету міської ради. Життя йде вперед, ціни ростуть, і підприємство мусить якось виживати.
– Минулоріч ми платили за 1 кВт електроенергії 0,36 грн, тепер – більше 0,80. Будемо платити 0,99 з 1 березня, а 1,20 грн – з 1 вересня, – говорить пан Мастюх. – Через це ми не зможемо контролювати ситуацію. На підприємстві працюють майже 500 чоловік, ми повинні платити їм зарплати.
На здорожчання вартості проїзду впливає не тільки зростання ціни на світло, а й різкий стрибок курсу валют.
– Ми думаємо, а хіба курс валют стосується електротранспорту? І будемо неправі, адже комунальне підприємство купує спецзапчастини для транспортних одиниць переважно закордонного виробництва, – продовжує керівник. – Тролейбуси в нас здебільшого марки Škoda. Пробували для них обирати запчастини українських виробників, але вони удвічі швидше виходять з ладу...
У 2015 році, за словами пана Матюха, КП «Тернопільелектротранс» недоотримало 2,7 млн грн субвенцій. Плюс ще 2 млн грн підприємству не віддали. От і виходить мінус 4,7 млн грн. Якщо говорити про останні п’ять років, то, за його словами, майже 10 млн переклали зі «здорової голови» держави, на «хвору» – міської влади.
– Ми не хочемо створювати аварійних ситуацій, аби контактна мережа падала і нищила чужі автомобілі, щоб люди отримували травми. З іншого боку, усі хочуть сьогодні платити стільки, скільки ж і позавчора. Має бути золота середина. Тому ми змушені переглянути тариф.
Андрій Мастюх: Що таке тролейбус? Це – відповідна система факторів: перше – це рухомий склад, ми цілодобово готові взяти транспортний засіб на ремонт. Друге – після закінчення робочої зміни ми розвозимо наших працівників додому, а із впровадженням роботи нічного транспорту змушені цих чотирьох чоловік завозити без «розвозки». Третє – для того, щоб тролейбус їздив, ми змушені постійно обслуговувати контактну мережу. А вона в Тернополі місцями збудована ще 35 років тому. Тобто це купа запчастин, розтяжка, троси… І за всім потрібно доглядати цілодобово. Працювати 24 години наш транспорт просто не може, оскільки частина контактної мережі перестане існувати. Хочу наголосити, що, окрім тролейбусів, у Тернополі ще є маршрутні автобуси. Графік руху дуже оптимізований, і якби всі його стовідсотково дотримувались, проблем і затримок не виникало б. Ще один фактор – у нас дуже старі транспортні одиниці, які за умови їх цілодобового навантаження не зможуть працювати ефективно. Ну, і зрештою, у перші дні запуску цих нічних маршрутів ми перевозили більше людей, а потім уночі їхало один-три пасажири.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
18:46, 28 листопада 2024 р.
live comments feed...