• Головна
  • Коваль із Тернопільщини змайстрував унікальний мангал у формі паровоза (ФОТО)
14:45, 3 квітня 2019 р.

Коваль із Тернопільщини змайстрував унікальний мангал у формі паровоза (ФОТО)

Кременецький коваль Ярослав Єфремов представив одну зі своїх робіт, яку можна назвати справжнім витвором мистецтва. Це паровоз, який увібрав у себе мангал, коптильню, духовку та розкладний столик. Про те, як відбувалося творіння чергового шедевра, розповів сам майстер.

Ярославе, як назвали свій унікальний у своєму роді виріб?

"Називаю його по-простому – паровоз. Він – це свого роду чотири в одному: спереду – мангал, коптильня та духова шафа, ззаду – причіп у вигляді невеличкого розкладного столика. Усе функціональне. Внизу кабіни є місце для розпалювання. Від жару нагрівається духова шафа, водночас у бік дим іде на коптильню, яка розміщена попереду паровоза. Дим виходить через комин, який регулюється шибером. При бажанні можна палити, де розташована коптильня, і матимемо мангал. Духовка відкривається окремо, там можна поставити чайник, щоб закипіла вода, чи якусь тацю для м’яса, щоб воно потушкувалося. Принцип роботи, як у газовій духовці, тільки у моєму виробі температура не регулюється. Пропалював не дровами, а великими шматками паперу, то вже від нього було тепло, можна собі уявити, що буде, коли горітимуть дрова. Коптильню теж перевіряв, дим іде класний!

Задній столик, який схований у вагончику, зроблено з дуба. Кришка вагончика розкривається, і на столику спокійно можна щось нарізати, при бажанні, як кажуть українці, випити стакан самогону. Вся конструкція розміщена на рейках".

Скільки часу довелося потратити на виготовлення цього шедевра?

"Понад два місяці. Місяць займався виключно паровозом, решта поєднував з основною роботою. Більше часу на виріб було потрачено в зимові місяці, коли менше замовлень від клієнтів на ковані вироби".

Які розміри Вашого металевого витвору та скільки він важить?

"Висота – 1,7 метра, довжина – 3 метри, ширина – 55 сантиметрів. Точно не знаю ваги, однак думаю, що 400-500 кг уся конструкція має. Троє людей із перепочинком ледь винесли сам потяг із майстерні, аби поставити на рейки. А щоби всю конструкцію виставити для загального огляду, довелося залучити восьмеро чоловік".

Як визріла ідея зробити саме такий паровоз?

"Дивився різні відеоролики в "Ютубі", однак, як завжди, не було особливо з чого вибирати, тому більшість напрацювань були власними. Звичайно, не без того, щоби чогось не взяв із відео, але все-таки більшість елементів є власними і ніде ще не повторювались".

Конструкція, я так зрозумів, розбірна?

"Так, кабіна з коптилкою знімається зі станини, колеса теж. Усе зроблено для того, щоби при бажанні всі елементи можна було пофарбувати. Та коли всю конструкцію пофарбував і встановив, то припаяв колеса до станини, щоби хтось щось не зрушив та не займався вандалізмом. Бо є різні люди: одним подобається, а інші думають, як щось викрутити".

Скільки металу пішло на цей виріб?

"Чесно, не можу навіть приблизно сказати. Самому цікаво, бо за рік підзбирував метал, щось купував, щось дарували, водночас усе необхідне було б важко придбати фінансово. До слова, крім металу, багато пішло на виріб ще й жаростійкої фарби, адже деякі ділянки покривав навіть по чотири рази. Це спеціальна фарба у балончиках, яка витримує температуру 800 градусів".

Мабуть, важко давався настільки складний виріб?

"Аби зробити щось подібне, треба мати багато терпіння. Над виробом і справді дуже намучився. Не просто було знайти матеріал, прогрунтувати, зварити, зачистити. Відполірувати довелося…"

Детальніше читайте у "Номер один".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Мангал #паровоз #коваль
Останні новини
Оголошення
live comments feed...