
13:30, 22 липня 2020 р.
Майбутнє за онлайн покупками: що найкраще продавати та з чого розпочати бізнес

З кожним днем кількість здійснених покупок онлайн росте. Українці все частіше надають перевагу шопінгу у мережі інтернет, а не офлайн. З такими темпами росту майже кожен другий задумується над відкриттям власної інтернет-сторінки з продажу будь яких товарів. З чого ж почати?
Перш ніж відкрити свій інтернет-магазин, необхідно вибрати нішу. Розповідають на сайті Хорошоп.
Перед створенням інтернет-магазину потрібно чітко визначити, що ви хочете продавати. Якщо у вас немає великого стартового капіталу, краще вибрати вузьку нішу для розвитку бізнесу.
Продавайте товари, в яких розбираєтеся. Так вам буде простіше знайти постачальників, самостійно переконатися в якості продукції, писати докладні описи для карток товарів і консультувати клієнтів.
Наприклад, якщо у вас є колекція швейцарських годинників, ви знаєте найкращих виробників у цій сфері та продавців, які стануть вашими конкурентами. До того ж розбираєтеся в типах годинників, їхніх функціях та можливостях. Усе це допоможе вам у бізнесі. Якщо у вас є діти, це найчастіше означає, що ви знаєтеся на колясках, іграшках, розвиваючих іграх та іншому.
Познайомтеся з потенційною аудиторією
Коли визначитеся з нішею, складіть портрет своєї цільової аудиторії. За можливості проведіть опитування, індивідуальні та групові інтерв'ю, а також зберіть дані із соцмереж — найбільш доступного джерела інформації про споживачів.
Відстежуйте тренди
У інтернет мережі є багато безкоштовних інструментів, які ідеально підходить для аналізу сезонності, поточних трендів і прогнозування попиту. За допомогою різних сервісів можна відстежувати зростання попиту на окремі товари та категорії.
Визначте ризики, пов'язані з товарами
Вибираючи нішу, враховуйте потенційні загрози, пов'язані з деякими видами продукції. Переконайтеся, що зможете забезпечити товарам необхідні умови зберігання і транспортування. Наприклад, овочі, фрукти, натуральні солодощі, живі квіти — це товари з обмеженим терміном придатності, які швидко псуються. А посуд, музичні інструменти, дзеркала і деякі будматеріали належать до крихких товарів, які складно перевозити.
Якщо у вас немає можливості утримувати склад і займатися логістикою, зверніть увагу на схему роботи за дропшипінгом. Це вид співпраці, коли ви займаєтеся тільки обробкою замовлень і маркетингом, а за інші процеси відповідає постачальник.
Розгляньте можливості для масштабування бізнесу
Уже на етапі вибору ніші варто в загальних рисах обміркувати стратегію розвитку своєї справи. Так ви краще зрозумієте, з чого починати і в якому напрямку рухатися. В онлайн-торгівлі можливі такі варіанти масштабування бізнесу:
використання додаткових майданчиків для продажу: маркетплейсів, Instagram, Facebook;
розширення асортименту — наприклад, ви почали з продажу екосумок, а пізніше додасте до каталогу футболки та аксесуари з натуральних тканин;
вихід на нові ринки — регіональні або закордонні.
Список популярних ніш для інтернет-магазину
Статистика великих українських маркетплейсів відображає загальні тенденції онлайн-торгівлі. Виграшна стратегія — розвивати бізнес у межах однієї із затребуваних категорій, вибравши вузьку нішу-підкатегорію.
Група компаній EVO виділила топ-5 категорій товарів, які купували українці у 2019 році, а також порахувала, на скільки відсотків зросли продажі порівняно з 2018.
Одяг, взуття та аксесуари — 4,2 млн шт., приріст — 5%.
Побутова техніка та електроніка — 3,7 млн шт., приріст — 22%.
Товари повсякденного попиту — 3,5 млн шт., приріст — 14%.
Товари для дому та саду — 2,9 млн шт., приріст — 25%.
Косметика і парфумерія — 2,1 млн шт., приріст — 24%.
Статистика показує, що лідером онлайн-продажу вже не перший рік залишається одяг, а найбільше зростання продажу за рік — у товарів для дому і саду.
Які товари найкраще продаються в інтернеті
За даними сервісу Google Trends, найпопулярнішими товарами в Україні за 2019 стали: iPhone 11, автокрісла і бустери, електронні сигарети IQOS, колонки JBL, електросамокати, вентилятори і міні-кондиціонери.
Це статистика за популярними запитами, яка не завжди відображає реальне становище в онлайн-продажах. Тому насамперед варто враховувати дані, які надають великі гравці ринку.
Згідно з дослідженням платформи Hubber, 28% обсягу продажів інтернет-магазинів припадає лише на 10 топ-категорій, ще 72% — на інші 900. Причому до топових категорій входять товари з низькою ціною, такі як аксесуари для смартфонів, смарт-годинники, електронні сигарети та книги. Це означає, що інтернет-магазину рентабельно продавати недорогі товари, які забезпечать стабільні продажі та збільшать довічну цінність клієнта — дохід від одного покупця за все «життя» його акаунта.
Ціна товару
Для більшості людей існує умовний ціновий бар'єр, де закінчуються імпульсивні рішення і починається раціональний вибір. Межа становить приблизно десяту частину від доходу покупця. Якщо ціна товару нижча за цю суму, то людина може зробити покупку імпульсивно, з однієї точки контакту.
Статистика Hubber продемонструвала, що для українського інтернету працює крива попиту: чим нижча ціна товарів, тим більше покупець готовий купити тут і зараз. Ще одна закономірність — після ціни 2000 грн йде спад продажу. Можна зробити такий висновок: на старті інтернет-магазину вигідно продавати недорогі товари. До того ж у покупців низький рівень очікування від бюджетної продукції. Тому більш ймовірно, що в людини залишиться позитивне враження після дрібної покупки, ніж після великої.
Сезонність
Для кожної категорії товарів існує High Season — період, коли вона продається найкраще. До сезонного продажу краще готуватися заздалегідь, за 1-2 місяці до старту. Це необхідно враховувати під час дослідження купівельних трендів.
Висновки
Вибираючи нішу, необхідно орієнтуватися на аналітику ринку, цільову аудиторію і власний досвід. Також потрібно продумати ризики та можливі шляхи розвитку бізнесу.
Найпопулярніші категорії українського ринку e-commerce — одяг і взуття, електроніка, товари повсякденного попиту, товари для дому і саду, косметика і парфумерія.
Запускаючи інтернет-магазин, варто робити ставку на недорогі товари і категорії, які забезпечать стабільні продажі та збільшать довічну цінність клієнта.
Крім ціни, на продаж впливають сезонність, насиченість товарної картки і середній термін відкладеного попиту.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
19:22
Вчора
ТОП новини
Оголошення
08:31, 12 квітня
09:47, 24 квітня
15:33, 16 квітня
15:21, 16 квітня
10
21:17, 23 квітня
live comments feed...