15:30, 1 липня 2013 р.
Тернополян в аеропорту намагалися посадити на поламаний літак
Людей протримали півдоби в аеропорту, наражали на небезпеку під час подорожі несправним літаком та вкотре намагались посадити до літака, який за годину до цього здійснив аварійну посадку. Городяни відмовились від поїздки на закордонне море та шукатимуть правди у суді
- Вже втретє (!) за 12 годин нас намагаються посадити на поламаний літак! – вигукувала тернополянка Надія Пустовіт, зателефонувавши кореспондентам "20 хвилин" близько опівночі 1 липня. Жінка, яка застрягла разом з сестрою та маленьким племінником у Львівському аеропорту, щоразу збиваючись, емоційно вигукувала у телефонну слухавку. – До нас ставляться, як до бидла, я навіть не говорю вже про безпеку. І ніхто досі навіть не вибачився! Представники туроператора слухавку не беруть. Що робити – не знаємо. Але просто боїмось за свої життя!
У літака щось з мотором
Пані Надія з родиною планувала вилетіти на відпочинок до Хургади. До Львівського аеропорту тернополяни прибули за дві години до посадки, і вже опівдні 30 червня пройшли реєстрацію, паспортний контроль та здали багаж.
- Спочатку рейс затримали на півтори години. Як пояснили, ремонтують щось у літаку, – емоційно розповідала тернополянка. – Згодом запросили до літака, всі пасажири вмостились і після того, як просиділи в салоні близько півгодини, нас попросили вийти. Мовляв, літак не може піднятись через технічні причини – щось з мотором. Всіх знову перевели до приміщення аеропорту.
Відпочивальникам пояснили – в моторній частині літака якісь несправності, тому треба зачекати, аби прилетів інший – з Хургади чи Києва. Пасажирам винесли їжу з літака та надали можливість самим себе розважати, очікуючи інший транспорт. Увечері оголосили посадку на той самий літак та запевнили, що він вже відремонтований, тому проблем не має бути.
- Попри побоювання всіх без винятку пасажирів, ми таки злетіли та попрямували у бік Єгипту, – розповіла жінка. – Але подорож була недовгою – приблизно через годину літак потрапив у зону турбулентності. Попри дискомфортні відчуття, звичні для цього явища, в салоні було добре чути неприємний свист. А ще за хвилин 30 нам оголосили, що невдовзі літак здійснить аварійну посадку в аеропорту Львова, адже розгерметизовано двері!
Люди молились і плакали
Як долетіли до Львова, тернополяни пригадують з жахом. В салоні була паніка, перемучені діти кричали і плакали. Коли літак сів, пасажири лише молились, а на злітній смузі вже чекали машини швидкої та рятувальники.
- Медики переконались, що фізично ніхто не постраждав та роз’їхались, – пригадує сестра пані Надії Тетяна. – Емоційний стан людей нікого не цікавив. Коли нас завели у приміщення аеропорту, його працівники, киваючи у наш бік, відверто насміхалися. Жоден не поцікавився нашими проблемами, не запропонував якоїсь допомоги. Зважили хоча б на те, що в літаку було чимало маленьких дітей. Просто стояли і потішались!
Чимало відпочивальників, обурениих безладом, взявся за телефони. Хтось дзвонив родичам, хтось – представникам туроператорів, хтось – до юристів та ЗМІ. Обстановка була наче у вулику, навіть битись починали. Але повідомлення представника “Міжнародних авіаліній України”, що пролунало невдовзі, емоційно добило всіх без винятку.
- За деякий час нам повідомили, що скоро знову полетимо і… знову тим же літаком, – каже пані Тетяна. – Мовляв, двері полагодили. Чимало пасажирів вимагали повернути їм багаж та збирались їхати додому. І ми їдемо у Тернопіль. Все! Відпочили!!!
Тернополянки зараз готують документи до суду, аби вимагати компенсації за зіпсований відпочинок та пережите жахіття у туроператора та авіакомпанії.
Пишіть заяви та скарги
Ситуацію, в якій опинились тернополяни, змоделювати чи передбачити неможливо, вважає директор однієї з тернопільських турфірм Сергій Васільєв. І провини туроператора у цьому випадку він не бачить. Можна звернутись із письмовою заявою до турфірми, де тернополяни оформляли путівки, та паралельно написати заяву перевізникові. Причому останнім варто пред’являти претензії офіційним листом.
- Туроператор не несе відповідальності за сам переліт, його якість чи інші дорожні чинники, – каже Сергій Васільєв. – Коли людина укладає угоду щодо туру, вона автоматично укладає угоду з туроператором, перевізником та страховиками. В даному випадку туристи мають на руках квиток на літак – це їхній договір з авіакомпанією. Відповідно, вони мають звернутись із претензіями саме до перевізника. Також можуть написати заяву до турагенції.
Чи компенсують тернополянам витрати та чи відшкодують моральну шкоду – прогнозувати фахівці не беруться. Це надто складний довготривалий процес із залученням юристів. Якщо туристів не влаштують запропоновані компенсації, можна позиватись до суду.
- Авіакомпанія повинна виконати певні умови у разі затримки рейсів чи, як в даному випадку – поламки літака, – каже Сергій Васільєв. – Що саме мають запропонувати пасажирам – передбачено Правилами повітряних перевезень пасажирів і багажу.
Коментар
Василь КОГУТ, адвокат:
- Треба позиватись до перевізника. Перед цим зібрати підтверджуючі документи, квиток на літак, бажано мати документ з аеропорту – їхню офіційну відповідь на запит: коли повинні були вилітати, коли вилетіли насправді, коли і через які причини повернулись. І з цим всім звертатись до суду. Вимагати відшкодування матеріальних та моральних збитків. Потрібно також звернутись до туроператора за відшкодуванням вартості путівки. Адже саме туроператори укладали угоди та мали домовленості з перевізником. Якщо туроператор поверне гроші, він матиме право вимагати відшкодування в перевізника.
P. S. Коли матеріал уже був готовий до публікації, стало відомо, що тернополяни таки вилетіли до Єгипту, щоправда, літаком іншої авіакомпанії. Деталі обіцяли повідомити, коли вийдуть на зв’язок.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
live comments feed...