09:15, 21 лютого 2012 р.
У Тернополі влада візьметься за таксистів
Розпорядженням міського голови створено робочу групу, яка впорядкує надання послуг таксистами у Тернополі згідно з законом.
До складу групи увійшли представники ДАІ, транспортної та податкової інспекції, муніципальної поліції та управління транспорту, комунікацій та зв’язку міськради.
Створення робочої групи, за словами міського голови, спричинене скаргами тернополян щодо роботи таксі в місті. Зокрема, нарікання стосуються завищених тарифів, роботи без таксометрів. Незаперечним фактом є і те, що окремі таксисти, при посадці в авто перенаправляють пасажира до першої в черзі машини, котра може не мати жодних ознак таксі і зазвичай працює без необхідної документації. Кілька таких псевдотаксистів перевірили члени робочої групи під час рейдів.
«За результатами перевірок встановлено, що тарифи нелегальних таксистів вдвічі, а то й втричі перевищують вартість проїзду по таксометру. Наприклад, з центру до готелю «Галичина» один з пасажирів доїхав за 25 гривень. В день проведення рейду ми виявили трьох водіїв, які надавали послуги незаконно. Серед порушень зафіксували відсутність ліцензійної картки, договору з замовником послуг, чим порушено ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт», – зазначив начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку Ігор Мединський. – До порушників будуть застосовані штрафні санкції. Але основна вимога до них – привести в порядок документи, виправити виявлені порушення. Ціль проведення рейдів – залучення всіх таксистів до роботи згідно вимог законодавства, адже на першому місці має бути безпечне перевезення пасажирів».
За інформацією ДАІ, водії таксі часто їздять без свідоцтва про державну реєстрацію, податкового свідоцтва, ліцензії, ліцензійної картки, медичного та технічного оглядів.
Нелегали таксують без вказівників, що машина є саме таксі. Однак часто таксисти прикриваються і певним брендом, не маючи для цього відповідних документів (в наявності – лише договір на інформаційно-диспетчерську службу), а в дійсності техпаспорт стоїть на фізичну особу – в такому випадку фізична особа повинна мати державну та податкову реєстрацію, щорічний талон техогляду в ДАІ.
На сьогоднішній день більшість машин таксі у Тернополі відслужили свій термін експлуатації. А серед зареєстрованих офіційно – лише 12 фірм таксі. В той час як брендів по місту роз’їжджає значно більше.
За словами начальника відділення ДАІ з обслуговування адміністративної території м.Тернополя та автомобільно-технічної інспекції Мирослава Сновиди, робота щодо таксі в Тернополі запущена по всіх службах.
«Ми не можемо розкрити аварії за участю таксі, бо неможливо встановити, кому належить машина, і кого притягнути до відповідальності. Нема списків від фірм таксі, скільки одиниць транспорту в них працює на лінії. Водій, який працює одноосібно, не має ні медичного, ні технічного контролю і може заїжджати на базу, а може і не заїжджати. Неможливо встановити і час роботи таких таксистів. Проїзд без відповідних дозволів спричинює підвищення аварійності. Технічний контроль впав на нуль – він майже відсутній», – ділиться досвідом Мирослав Сновида.
Точки, де збирається найбільша кількість таксистів-нелегалів, є біля залізничного вокзалу, ЦУМу, центрального ринку, Збаразького повороту та біля бару «Маяк».
На залізничному вокзалі 80% нелегалів, вишикувані в дві черги. Іноді за зниження ціни вони конкурують навіть між собою. Члени робочої групи під час рейду стали свідками того, як водій знімає «шашку», коли рушає, не включає таксометр, працює без документів і навіть за доплату 5 гривень готовий їхати на знак «Проїзд заборонено».
В управлінні транспорту, комунікацій та зв’язку міськради провели нараду з таксистами, де їм розповіли усі законодавчі аспекти роботи таксі і наголосили на відповідальності в разі здійснення незаконної діяльності, а також попросили надати пропозиції стосовно реформування мережі стоянок, оскільки нині діюча мережа була затверджена в 2004 році. Для її оновлення залучатимуть як Державтоінспекцію, так і транспортну інспекцію.
За словами міського голови Тернополя Сергія Надала, робота всіх контролюючих органів щодо перевірки таксистів у Тернополі полягає не в складанні штрафів. Головне їхнє спільне завдання – навчити таксистів працювати в правовому полі, надавати тернополянам якісні послуги.
Додаткова інформація:
Для надання послуг з перевезення пасажирів та їх багажу на таксі перевізники, автомобільні самозайняті перевізники (далі - послуги таксі) повинні мати:
1.Зареєстровані відповідно до законодавства транспортні засоби, обладнані розпізнавальним ліхтарем оранжевого кольору, який встановлюється на даху автомобіля, діючим таксометром, сигнальним ліхтарем із зеленим та червоним світлом, розташованим у верхньому правому кутку лобового скла, і які мають нанесені композиції з квадратів, розташованих у шаховому порядку на дверцятах автомобіля з лівого та правого боків, призначені для надання послуг з перевезення пасажирів та їхнього багажу в індивідуальному порядку.
2.Документи, на підставі яких надаються послуги таксі:
Документи для юридичної особи, що здійснює перевезення пасажирів на таксі:
для автомобільного перевізника - ліцензія, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія таксі - посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, ліцензійна картка, інші документи, передбачені законодавством України.
Документи для фізичної особи, що здійснює перевезення пасажирів на таксі:
для автомобільного перевізника - ліцензія, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія таксі - посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, ліцензійна картка, інші документи, передбачені законодавством України.
Документи для автомобільного самозайнятого перевізника:
ліцензія, ліцензійна картка, посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, сервісна книжка, медична довідка.
Водій таксі, що є найманим працівником перед виїздом на маршрут повинен пройти медичний огляд і провести перевірку технічного стану транспортного засобу.
Автомобільний самозайнятийперевізник, що здійснює перевезення на власному транспортному засобі, зобов'язаний проходити один раз на рік медичний огляд, за результатами якого видається довідка встановленого зразка, та здійснювати технічне обслуговування транспортного засобу на станції технічного обслуговування згідно з регламентом проведення сервісного обслуговування транспортного засобу, але не рідше ніж один раз на три місяці, про що проставляється відмітка в сервісній книжці, форма якої затверджується Мінтрансзв'язку.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
10:42, 23 грудня
25
12:21, 18 грудня
1
18:26, 15 грудня
live comments feed...